DIY met transfer methode!

Ik wilde de afgelopen dagen eigenlijk verder met de meubels die BIJNA klaar zijn! Maar het weer, liet het niet toe. Dan maar binnen even hobby'en!
Ik had nog een leuke plantenpot staan, waar ik nooit iets mee heb gedaan behalve het kopen dan :)
Het was eigenlijk een impuls aankoop, een pot kopen terwijl je er niet eens een plant voor hebt..
Dus kon ik dit mooi gebruiken voor een DIY project!

Dit is de beruchte pot!










Meestal schuur ik het eerst licht op, maar ik wist niet of zeker of het in dit geval verstandig was.
Ik heb wel eerst een primer aangebracht, zodat de verf beter zou hechten:


Tadaaaaa! 



Even laten drogen (ook een voordeel van krijtverf voor de ongeduldige, het is snel droog)!
Toen was het tijd voor een kleurtje, ik heb een mooie subtiele kleur gebruikt genaamd Driftwood (hoe toepasselijk)! 


Makkelijker kan niet toch?! 
Nu komt het wat moeilijkere gedeelte (lees: geduld hebben!)
Ik gebruik regelmatig een transfer manier om mooie plaatjes of teksten op accessoires of meubels aan te brengen. En gelukkig had ik nog wat liggen! 

Je ziet, je kunt niks van de tekst maken! Dat komt omdat het in spiegelbeeld is uitgeprint (belangrijk)! 
Het volgende middel wat je nodig hebt is: 
Art medium (of een ander merk)
is voor meerdere doeleinden geschikt en kan gebruikt worden als lijm, medium of transfermedium om afbeeldingen over te brengen. 

Als eerst smeer je royaal met een kwast het medium op de plek waar het plaatje moet komen. 
Daarna plak je het plaatje met de inkt op het voorwerp, probeer niet te schuiven maar het in één keer goed op plakken. Zorg daarna dat er geen luchtbellen meer zijn door goed het plaatje in de lijm te drukken (de bedoeling is uiteindelijk dat alléén de inkt overblijft) 

Tip: probeer ervoor te zorgen dat de lijm NIET op het papier komt, dan word het straks een stuk lastiger om het papier eraf te krijgen. Daarna laat je het minimaal 4 uur drogen, maar ik droog het altijd ongeveer 24 uur. Dus: wachten wachten wachten. 

De volgende dag, pak je een bijvoorbeeld plantenspuit, en een doek of sponsje. Je zorgt ervoor dat het papier goed nat wordt, en laat dit intrekken. 
Dan rol je met het sponsje, doekje of je vingers vóórzichtig het papier eraf. Dit herhaal je net zo lang dat het papier weg is en alleen de inkt overblijft.Het is wel even oefenen om te kijken hoeveel druk je precies moet uitoefenen en hoe lang je op één plek door moet gaan. 
Als dat klaar is, kun je met het dezelfde medium (ik heb dit een keer een matte vernis gekozen) er nog een laag overheen doen, niet alleen op het plaatje zelf maar overal zodat je geen glansverschillen ziet. 

En dan is dit uiteindelijk het resultaat!





Nu nog een plantje.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten