Van oud naar oud-nieuw?

Dit is een project wat ik tijdje geleden heb afgerond. Het staat nu op de slaapkamer waar handdoeken, medicijnen en andere (rotzooi) spullen in liggen. Ik had nog mooie blauwe krijtverf staan, wat ik overigens een groot voordeel vind van dit merk omdat je bij de meeste merken alleen natuur-tinten hebt. Ik heb nog een tijdje nagedacht of ik het wel zou durven, het is toch anders dan anders en het had ook heel lelijk kunnen worden. Maar uiteindelijk ben ik tevreden met het resultaat!
Eerst heb ik het kastje geschuurd, vooral het blad want daar zaten veel (water?) vlekken op. Daarna een donkerbruine grondverf erop gedaan en als laatst (meerdere!) lagen witte krijtverf genaamd Pure White. Zoals op de foto is te zien heb ik sommige delen blauw geverfd. Toen alles goed gedroogd was heb ik de hoeken en de plekken waar je bij oude meubels de meeste slijtplekken ziet geschuurd, onder anderen rondom de handgrepen en boven op het blad. Als laatst heb ik nieuw meubelbeslag erop gemaakt en heb  gekozen voor een bronzen kleur, dit vond ik mooi bij de blauwe kleur staan. Ik heb het kastje niet afgelakt omdat dan de matte uitstraling weggaat van de krijtverf, en omdat het op de slaapkamer staat als voorraadkastje word het zelden gebruikt. Oja, in dit geval heb ik de binnenkant niet geschilderd, en is dus nog bruin. Als dit kastje later in de verkoop zou gaan, zou het een eventuele optie zijn om ook de binnenkant wit, of een ander kleurtje te geven met overleg van de klant.
Hieronder de voor- en na foto!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten