Sneak peek!

Zoals ik al eerder aangaf ben ik al een tijdje bezig met het project voor het verpleeghuis. Dit weekend ga ik het plaatsen dus dan komen de foto's!

Nu ben ik ondertussen alvast begonnen (wat al veel langer in de planning stond) aan de eettafel. 
Een klein gedeelte van de tafel heb ik al klaar en wilde met jullie delen hoe de tafel er tot nu toe uit ziet.
Ik ben zelf erg benieuwd na het eind resultaat! 

Wat het tafelblad betreft, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik zou het blad zo kunnen laten, maar ik denk toch dat ik het wat bruiner maak aangezien het wat vergeeld is. 
Het onderstel was echter een experiment, ik wist niet goed hoe wat ik eigenlijk wilde, laat staan hoe het zou uitpakken.
Allereerst heb ik met een messingsborstel de naden wat dieper gemaakt, dit werkt erg goed bij hout zoals eiken. Het was al vrij robuust maar van mij mag het altijd wel wat meer. Daarna heb ik met 2 kleuren gewerkt, een licht vergrijsde taupe kleur, en de kleur Driftwood.
Eerst heb ik een wash gemaakt van de taupe kleur, en nonchalant aan gebracht. Toen dit goed gedroogd was, heb ik de andere kleur aangebracht. Ook hier van een wash gemaakt en daarna met een droge doek (voorzichtig) uitwrijven. Hier en daar heb ik wat harder gewreven zodat de kleur van het oude hout subtiel(!) tevoorschijn kwam. Ik denk dat ik zo wel tevreden ben, maar je weet maar nooit met mij! 
Nu de rest nog... 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten