Een nieuwe DIY! Houten bord met hert

Goedemorgen!
Gisteren zat het even niet mee, ik was bezig met de salontafel maar het wilde niet gaan zoals ik me had voorgesteld. Dus het was beter om dat even te laten rusten. Het was mooi weer en het kriebelde toch om iets moois te maken! En toen had ik ineens een idee (zoals ik die wel vaker heb, tot vervelends toe)!
Laatst had ik op internet een mooie silhouette gevonden, en ben toen na meer op zoek gegaan omdat ik dacht "dit komt vast eens goed van pas"!
En tadaaaa! Daar was mijn idee :)

Dit is het plaatje die ik heb gebruikt:



Als eerst heb ik met hulp van een programma het plaatje groter gemaakt (dit programma zorgt ervoor dat je het plaatje in elk gewenste grootte kan printen (op a4 formaat).
Vervolgens heb ik de A4'tjes in insteekhoesjes gedaan, en met een scherp mesje de omtrek uitgesneden.


Uiteindelijk is dit het resultaat! Ik heb de 4 delen bij elkaar gebracht, en op de scheidingslijnen plakband geplakt. Dit is vooral handig voor straks :) 


Daarna heb ik de maten opgemeten van hoe groot ik het bord wilde hebben. Het bord heb ik op maat gezaagd, en via de achterkant de planken aan elkaar verbonden (uiteraard ook met planken). 
En dan is het tijd om het bord te schuren! Ik heb het bord niet helemaal oppervlakkig geschuurd omdat ik de robuuste uitstraling wel vond passen bij het totaalbeeld. Het belangrijkste vind ik dat het veilig is, dus vrij van splinters en dergelijke. 



Dan even stofvrij maken!



Daarna heb ik met niet-permanente lijmspray de achterkant van het hert bespoten. Dit moet even een minuut of 5 rusten. Vervolgens heb ik het hert op het bord geplakt. Zoals je ziet ben ik hieronder al begonnen met het verven van het bord. In dit geval heb ik een witte verf gebruikt. 


Het is erg belangrijk dat je voorzichtig te werk gaan als je bij het sjabloon komt! 
Ik heb van binnen naar buiten gestreken zodat de verf er niet onder kan komen. 


Als laatste stap, haal je het plastic er voorzichtig af. Het beste is om dit te doen als de verf nog nat is. De lijm zal aan het hert blijven plakken, en niet aan het hout (de magie van niet-permanente lijm)!



En daarna natuurlijk even ophangen :) 

 

Ik ben ook nog met een aantal andere projecten bezig, die BIJNA klaar zijn. Dus binnen nu en ehm bijna:) weer wat leuke inspiratie! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten